Veel gestelde vragen

U vindt hier een overzicht van de veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via info@zichthulp.nl  We zullen uw vraag vervolgens vaak nog dezelfde dag beantwoorden, ook op zaterdag.

• Met welke betaalmethoden kan ik een visueel hulpmiddel kopen?
Bij Zichthulp.nl kan betaald worden via de betaalmethoden iDeal, PayPal en achteraf betalen via AfterPay. In het betaalscherm kan de naam D&K Reclame zichtbaar worden. Dit klopt echter wel, dat is onze officiële bedrijfsnaam.

Bij achteraf betaling ontvangt vlak na uw bestelling een e-mail met daar in een link die leidt naar de betaalomgeving van de Nederlandse banken. Via deze pagina kunt u betalen op het door u gewenste moment  maar wel binnen 14 dagen na de bestelling.

Kan een gekocht visueel hulpmiddel ook geretourneerd worden? Zo ja, hoe?
Ja, de hulpmiddelen kunnen ook geretourneerd worden. Echter alleen wanneer de originele verpakking nog in tact is en binnen 14 dagen na ontvangst van het zichthulpmiddel. Retourneren kan zonder opgave van reden. Wilt u een hulpmiddel retourneren, neem dan per e-mail contact met ons op. We zullen u vervolgens snel van informatie voorzien. E-mailen kan naar het adres: info@zichthulp.nl.

Wat is de handigste betaalmethode?
Betalen via iDeal wordt door veel mensen als de handigste betaalmethode gezien. Via iDeal gaat betalen namelijk snel en eenvoudig. Daarnaast hoeft het betalen niet te hoeven onthouden, wat bij achteraf betaling wel het geval is.

Het bestellen lukt niet, wat kan is het beste doen?
Wanneer het bestellen niet lukt is vaak een niet ingevuld veld de oorzaak. Het systeem zal dit automatisch aangeven. We adviseren daarom nogmaals te controleren of u alles juist heeft ingevuld.
Ook kunt u gerust even contact met ons opnemen per e-mail (info@zichthulp.nl), via 0595 – 850757 of via het chatsysteem.

Worden er ook extra kosten zoals bezorgkosten gerekend?
Nee, bij de getoonde prijzen worden geen extra kosten berekend. De prijzen zijn reeds inclusief btw, bezorgkosten, administratiekosten en andere extra kosten. Wilt u een visueel hulpmiddel retourneren? Dan zijn de verzendkosten van het retourneren wel voor eigen rekening.

Hoe weet ik wat de levertijden zijn van de visuele hulpmiddelen?
De levertijden kunnen wat variëren tussen de hulpmiddelen. Daarom staat per zichthulpmiddel onderaan in de productbeschrijving vermeld wat de bijbehorende levertijd is. De bezorging kan echter ook sneller gebeuren.

Wat is de garantie van de visuele hulpmiddelen?
De lengte van de garantie varieert per hulpmiddel. Dit is bepaald door de fabrikant en wettelijk bepaald. Zo bent u altijd verzekerd van een goede garantie waardoor u met een gerust gevoel kunt gaan profiteren van het gemak van het hulpmiddel.

Binnen hoeveel dagen kan een zichthulpmiddel worden retour gezonden?
Het hulpmiddel kan tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden, worden geannuleerd. Na het doorgeven van de annulering, heeft u nogmaals 14 dagen om het visuele hulpmiddel te retourneren. U ontvangt vervolgens het volledige aankoopbedrag retour. De verzendkosten voor het retour sturen, zijn wel voor rekening van de klant. Zo proberen we de kosten eerlijk te verdelen.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via: info@zichthulp.nl. Wij zullen binnen 5 werkdagen na aanmelding van uw annulering en ontvangst van het hulpmiddel, het aankoopbedrag terugstorten.

Wat gebeurd er wanneer er niet wordt betaald door een klant?
Wanneer na meerdere betalingsherinneringen (per e-mail en telefonisch) nog geen betaling is ontvangen, zullen verschillende procedures worden opgestart. De vordering wordt in dat geval uit handen gegeven. Een juist ingevuld is daarom van belang en valt onder de verantwoordelijkheid van de klant.